Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2009 15:12 - За богатството и красотата на българския език
Автор: rosidi Категория: Тя и той   
Прочетен: 2449 Коментари: 10 Гласове:
1

Последна промяна: 23.01.2009 19:38


Това е копирано от блога на mmmmmmmmm. Останалите подбрани  фрази можете да видите в блога на mmmmmmmmm=
Из форума на 
………….COSMODISK

  "Сложих си го на дълго, почувствах парене, но след малко болката премина"                            

"След като си го сложих отзад, започнах и да се навеждам" .                           

"Откакто съм с него мога да се наведа и да си подпирам ръцете на мивката"

"Ходих дълги години по доктори, но само той ме задоволява напълно и вече не ме боли."

"От две седмици съм с него и вече съм оправена, но няма да го вада" 

Богатството на българския език е наистина много голямо и бих допълнила една забавна история, която четох преди време.Дано да Ви хареса и на вас.

Събрали се учени - лингвисти на симпозиум, за да обсъждат езиковите проблеми. По едно време така се обърнала посоката на дискусията, че всеки взел да хвали колко съвършен е неговият език, как дадено чувство можело най-добре да се изрази и т. н. Нашият представител слушал, слушал, па накрая му писнало да слуша глупости, станал и теглил следната реч:
"Дами и господа, моите почитания към вашите езици, но няма по-богат и цветист език от българския. Ето тук съм ви приготвил няколко примера в подкрепа на твърдението ми: 1. Кажете, има ли някой език на тази планета, на който да има дума, означаваща нещо средно между "капе" и "тече"? Няма такъв. Аз съм проверил специално. А на български има - "църцори".
2. Има ли някой език, на който да има 4 степени на сравнение - няма. А на български има - далече, по-далече, най-далече, на майната си. Или - готина, по-готина, най-готина, бафмааму.
3. Има ли език, в който да има минало незапомнено време? Хе хе - няма. А на нашенски има - Бил съм се напил.
4. Имате ли вие бъдеще евентуално време в миналото? Нямате. А ние имаме - щял съм бил да работя.
5. Колко начина имате по заобиколен начин да кажете "не знам", когато ви питат нещо? Общо взето всичките се свеждат до един: "I don"t know" "No idea" "I got no clue". А вижте ние колко по-заобиколно можем да го кажем: "Казва ли ти някой!", "А сега де!", "ебеш ли му мамата!", "а - сега ме хвана!"
6. И накрая, господа - хайде кажете - има ли език, в който да има една такава дума, която да може да замести всяка друга дума в този език? Няма! А на Български има - това е думата "такова".
На последната 6- та точка американският делегат не повярвал и казал "Не го вярвам това, че една дума може да замести коя да е дума в езика, аз лично ще проверя това!"
Разбира се Mr. Smith заповядайте в БГ да проверите!
И така мистър Томас Смит хванал самолета, прелетял океана и още веднага на аерогара София решил да пробва вълшебната дума. Отишъл на информацията и казал: "Моля ви, таковайте ми едно такси" - няма проблем, служителката набрала един номер и таксито пристига. Изненаданият Мистър Смит се качва в таксито и казва на шофьора:
"Моля ви таковайте ме до най-луксозния хотел в София" - няма проблем - бум в Шератон. Още по-изненадан отива на рецепцията и казва:
"Моля ви таковайте ми една стая за 5 нощувки" - няма проблем регистрират го дават му ключа и момчето му занася багажа до стаята. Томас е като треснат, но продължава да тества думата не вярвайки на ушите и очите си - сяда в ресторанта и казва:
"Моля ви таковайте ми мешана такова с шопска такова и едно такова Каберне Совиньон" - след малко иде мешаната скара, шопската салата и виното.
"Oh my God, he was right - it really works" признал накрая Тома неверни. На сутринта станал и тръгнал към банята, но се сетил, че предишната вечер му направила впечатление една старинна сграда недалеч от хотела и един минувач го информирал, че това е Централна Баня, та нашият човек решил да я пробва как е, щото в неговата модерна държава няма такива работи. Влезнал човека да се къпе, но там нямало четка с дълга дръжка, с която да си търка гърба и той помолил един пич да му сапуниса гърба с думите
"Моля ви, таковайте ме отзад". При което оня се оказал услужлив човечец - (ми чужденец все пак - няма да го оставим с впечатлението, че не сме гостоприемни я!) - и съответно го "таковал".
Томас Смит останал доста изненадан от събитията, но си замълчал (все пак чужда държава, може пък тук това да е нормално) и като се върнал в Щатите - споделил си преживяванията, при което доцент Ганев се плеснал по челото и казал, о, аз забравих да ви предупредя колега, че "таковане" се спряга неправилно на гол гъз ...
 


Тагове:   език,


Гласувай:
1



1. анонимен - на този,
23.01.2009 15:24
на който му липсва секс се занимава в главата си само със секс. Живей го и ще спреш да говориш по него.
цитирай
2. mmmmmmmmm - Мнооооооо готино....
23.01.2009 15:45
в стила на написаното:)))
И,ако позволиш да допълня - думата,на която магат да се сменят и 4-те букви и тя няма да смени значението си "овца":)))
Поздрави и весела вечер!:))))
цитирай
3. viki11 - Искам да добавя. В учебника по бъ...
23.01.2009 15:51
Искам да добавя.
В учебника по български на дъщеря ми Иван Вазов е използвал такива ... СЛОВА... та се налага тя да си упражнява руския език, добре че знае, откъде са тези "българизми". Но невярваща ме пита, защо? Иди, че обясни, защо български писател използва типично руски думи, за които ние имаме свой аналог.
Например,
стол в руския език означава маса, дадена им е препратка към маса,
Солдат означава войник, пояснено е от ... редакторите.

Та след като "най-великия" български писател има нужда от редактори, за да го четем на български?

Не съм привързана към него, не съм учила половината от образованието си в бг училище.
Но съм сигурна, че България може да се разтърси, да пусне добрите хора напред поне понякога и те да открият добрите ни писатели и добрите им страни. А след това да им благодари ... на добрите, не на нахалните, че са си свършили работата.Те обикновено са скромни.
Наглото няма как да е и качествено. Качественото е фино.
цитирай
4. viki11 - Леле, кво таковане ще падне, като попадне на еблив шофьор! :))))))))))))))))))
23.01.2009 15:52
Моля ви таковайте ме до най-луксозния хотел в София" - няма проблем - бум в Шератон
цитирай
5. krotalka - Щях да се задавя от смях!
23.01.2009 19:33
Да ти таковам таковата! Израз, който върви за всичко!

Поздрави за постинга!
цитирай
6. анонимен - че вие знаете ли български ?
27.01.2009 03:39
В училищата ви се преподава турски и цигански !
Ама ,че самочувствие !:,)
цитирай
7. rosidi - lidis
27.01.2009 18:31
Защо?Училищата не са мои, а и ти пишеш на български...нещо не ми става ясно. Тук няма претенции за образователна програма, нито нещо друго...просто ироничен поглед за да се посмеем. Защо е тази омраза у теб към българското, за твое съжаление ти винаги ще си останеш българка пък и ако искаш обиколи света и опитай от всичко.
цитирай
8. injir - Добавям още
29.01.2009 21:31
българското ,, утвърдително отрицание ,, - Да,да...
цитирай
9. doriana - Богатството на българския език! ...
03.02.2009 20:06
Богатството на българския език! Винаги съм му се възхищавала...
цитирай
10. trs - .
06.07.2010 08:43
"Оператор на едър рогат добитък" е същото като "кравар". И промяната на името на тази професия с далеч по-сложно не я прави нито повече, нито по-малко престижна, доходоносна, трудна или интересна.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosidi
Категория: Тя и той
Прочетен: 715393
Постинги: 264
Коментари: 2023
Гласове: 16778
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031