Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2009 13:47 - Говорейки да не се разбираме
Автор: rosidi Категория: Тя и той   
Прочетен: 1556 Коментари: 9 Гласове:
1

Последна промяна: 25.04.2009 19:47


 

Уж всички говорим на един и същ език, а често не се разбираме. Аз за себе си имах мнение, че съм човек, който разбира другите около себе си, но вече втори път попадам в ситуацията като следната притча: всеки говори, но единия май е глух за думите на другия и вече сам за себе си си е дал отговорите на предстоящите въпроси.

Съседът на един глух човек бил болен.
Глухият разсъждавал:
"Ако посетя този нещастен млад човек
не ще мога да чуя нищо от онова, което той ще ми каже.
Но ако не отида, той ще си помисли, че съм безсърдечен.
Ще трябва просто да се досетя за онова, което той казва.
Най-напред ще кажа: "Как се чувстваш,
мой нещастни приятелю?" Тогава той ще отвърне:
"Добре съм" или нещо такова. след това ще кажа:
"Благодари на Бог. Какво трябва да приемаш през
устата?" Тогава той ще отговори:
"Някакъв шербет". Или може би:
"Малко бобена супа". И аз ще кажа:
"Великолепно! Кой лекар се грижи за теб?"
Тогава той ще ми отговори: "Д-р Еди-кой-си".
И аз ще кажа:"Това е добре.
Голям късметлия си, че си в такива добри ръце"
Подготвил се старателно за срещата,
глухият посетил съседа си.

"Как си" - попитал той.
"Умирам!" - отвърнал немощно болният.
"Блaгодари на Бог - казал глухият. -
Какво трябва да приемеш през устата?"
"Отрова!" - прошепнал болният.
"Прекрасно!" Кой лекар се грижи за теб?" -
попитал глухият. "Ангелът на смъртта!" -
промълвил несвързано болният с пребледняло лице.
"Това е добре. Имаш голям късмет,
че си в такива добри ръце" - казал глухият и си тръгнал,
много доволен от себе си.
На свой ред болният останал удивен и не можел да си
отговори какво толкова е извършил, че да предизвика
такава голяма омраза у съседа си.
Из "Океанът Руми"




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Притчата е страхотна,
25.04.2009 14:45
но уви - истинска.
цитирай
2. rustam - Ами
25.04.2009 14:56
не всичко се казва с думите.
Понякога очите на човека говорят много повече от тях и понякога този език е по-важен.
Виждам си си взела бележка за посочване на извора на текста.
цитирай
3. анонимен - Много вярно,
25.04.2009 20:02
в момента съм в ситуация, в която говоря, а отсреща чуват избирателно.
цитирай
4. luben - Интересно
26.04.2009 13:04
не я знаех... Да, говориш за хора, които си намислят нещо и само това си знаят - без значение дали и какво мисли другия - много подходяща история ... Ами ... откриването на това качество - глухотата у другия си е постижение ;)
цитирай
5. rummi - ами, казано честно,
26.04.2009 13:49
болният не е бивало да е чак така удивен.

а за другото съм съгласна - умението да се слуша е сред най-ценните и се усвоява най-трудно.
цитирай
6. comma - Престорената грижа е ужасна!
26.04.2009 18:45
Поуката от притчата е ясна!
Поздрави Роси!
цитирай
7. valiordanov - Доста са онези сред управляващите, ...
28.04.2009 09:32
Доста са онези сред управляващите, които разговарят с нас със заучени реплики, а всъщност са абсолютно глухи... Страхотна притча.
цитирай
8. victoriavselena - за съжаление
28.04.2009 16:37
много голяма част от нас разговарят точно така, задават въпрос и вместо да чуят отговора си мислят за следващия си въпрос. Удивително. Точно така е разговор между глухи. Аз съм изучавала 7 нива на изслушване и когато започнах настина да чувам и слушам хора се получават страхни неща. 99% от хората нямат в предвид това, което казват и защо ли да се запислят какво говорят като е без това не ги изслушват. В първите срещи хората изпадат в шок, че някой ги слуша, а след това от това, което са казали.
Имам много интересна професия - да изслушвам хората чиста от осъждане,мнения и предубеждения. Успехи.
цитирай
9. hara73 - Много поучително.
30.04.2009 12:15
Често ми се слечва да говоря и да се чудя, абе аз ли не говоря правилно или другите не ме разбират. Случвало ми се е обаче, и аз да не разбирам правилно, какво точно искат да ми кажат, но не се притеснявам да питам, какво точно искат да ми кажат, за да се чудим и двамата със събеседника, този защо ме мрази?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosidi
Категория: Тя и той
Прочетен: 715598
Постинги: 264
Коментари: 2023
Гласове: 16778
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031