Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2009 16:54 - Капанът на нашите мисли
Автор: rosidi Категория: Тя и той   
Прочетен: 987 Коментари: 6 Гласове:
5

Последна промяна: 10.08.2009 16:08


В по-преден постинг имаше история за това какви капани жените поставят на мъжете неволно  с техните въпроси. Сега една друга история, как мислят жените и мъжете и че понякога сами си попадаме в капана на своите си мисли.
Една вечер, година след като Петя и Михаил са близки приятели, се прибирали от кино, в колата Петя пита Михаил какво би желал да направят, за да отпразнуват първата годишнина от връзката си. А Михаил отговаря:

-         Ами…може да си поръчаме пица ида гледаме мача по телевизията! Петя млъква. След малко Михаил започва да подозира, че нещо не е наред и казва: -         Е, ако не ти се яде пица, може да си вземем китайска храна. Петя отговаря: „Прекрасно!” и продължава да мълчи. Михаил си мисли: „Една година! Значи сме започнали да излизаме заедно през януари и точно тогава купих тази кола. Значи трябва да мина преглед и уж тази лампичка на маслото я смиха тогава, ама нещо май скоростите на се включват добре. Трябва да я закарам да я видят преди да мина прегледа.” Междувременно Петя си мисли: „Нашата връзка не значи кой знае колко много за него, щом иска да яде пица и да гледа мач точно на годишнината ни…Остава само и приятелите си да покани…На мен ми се иска да вечеряме някъде на свещи, да потанцуваме и да поговорим за бъдещето. Но явно, за него връзката ни не е толкова важна колкото за мен. Вероятно се чувства ограничен. Аз лично бих искала по-сериозно обвързване, но май това го плаши…Впрочем, понякога и на мен ми се ще малко повече свобода, за да прекарвам повече време с приятелките си. В действителност, трябва ми време, за да помисля на къде всъщност отива връзката ни …Имам предвид какво ще правим! Все така ли караме или ще се оженим? Ще имаме ли деца, семейство…Или какво изобщо ще правим? Дали съм готова за толкова сериозно обвързване? Наистина ли искам да прекарам с него остатъка от живота си?”             Михаил забелязва, че лампичката на маслото пак примигва, сбръчква вежди и мисли: „Нали уж я смениха, изобщо за какво ми взе пари този, ще искам да си я оправи и няма да му дам пари!”             Петя го поглежда и в главата и започват да се въртят други мисли: „Мръщи се…не е щастлив…Предполагам, че ме смята за дебела и иска да се обличам по-добре. Знам, че трябва да слагам по-малко грим и да започна да правя упражнения. Той все повтаря колко добре изглежда Кета и че трябва да ходя на тренировки с нея. Ама аз говорих с приятелките ми по този въпрос и те са на мнение, че Михаил трябва да ме обича такава каквато съм, а не да се опитва да ме променя…Може да са прави!”             В това време мислите на Михаил са съвсем другаде: „Ама как ще ги подредя тези в гаража. Хубаво ще им насоля задниците!”             Петя, така загледана в лицето на Михаил си мисли: Сега вече наистина е ядосан…То си му личи на лицето и напрежението се усеща…Може би не тълкувам правилно нещата, може би той иска по-сериозно обвързване от моя страна, а е усетил, че малко се колебая… Ами да, точно така! Защо не ми говори…Не иска да ми разкрие какво чувства, да не би да го отхвърля. Просто виждам по очите му колко е наранен.”              Михаил мисли: „И ще е добре този път да си свършат работата като хората, иначе всичко уж било наред. Мошеници, само да обират хората мислят, а не да си вършат работата.” -         Мишо? – казва Петя въпросително. -         Какво? – процежда Мишо недоволен, че прекъсват мислите му. -         Моля те, не се самоизмъчвай така…Може би греша, като мисля по този начин…но пък се чувствам ужасно…Може би ми трябва малко време. Искам да кажа, животът не е шега работа. -         Повече от сигурно! – изръмжава Михаил. -         Ти сигурно смяташ това за глупаво, нали? -         Не – отвръща Мишо, леко объркан. -         Знаеш ли, просто…всъщност и за самата не знам… Объркана съм…Необходимо ми е малко време, за да обмисля нещата – казва Петя. Михаил си мисли: „ За какво, по дяволите, говори? Е, ако просто се съгласявам с всичко, което каже, до утре може и да и е минало. Сигурно пак ще и идва.” -                    Благодаря ти Мишо…просто не знаеш колко много значи това за мене. – казва Петя. После се вглежда в очите му и осъзнава, че той наистина е много специален мъж и че трябва да внимава за развоя на връзката им. През нощта Петя се мята неспокойно в съня си, а рано на сутринта звъни на приятелката си Кета  за да обсъдят проблема. Решават да пият по едно кафе и да обсъдят проблема.             А предната вечер когато изпрати Петя, Мишо се прибра, отвори си бира и включи телевизора. Убеден е, че нещо тревожи Петя, но вероятно щото ще идва.             Петя се среща с приятелката си на кафе и приказват надълго и нашироко чак до късния следобед.             След няколко дни Мишо среща приятеля на Кета, говорят, после в един момент той пита Мишо: -         Значи между теб и Петя има проблеми, а? Сега вече Мишо е напълно объркан. -                    Не знам за какво говориш – засмива се той, - но я виж по-добре тази лампичка на маслото и ми кажи какво мислиш че е щото…..  Част от историята е взета от Алън и Барбара Пийз                


Тагове:   капан за мисли,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Три неща
07.08.2009 17:20
1. Защо не казват това което мислят? Светът щеше да е много по-малко объркан ако беше така
2. ако има извод "жените са по-емоционални и страдат повече", това не е така :-P
3. Ако обсъждаха техните неща 1:1, нямаше да се стигне до поредната грешка: разваление телефон

Мой (знам, че не откривам топлата вода) извод: колкото по-дебилен, толкова по-щастлив! :-D

Весела вечер! :-)

\m/
//
цитирай
2. malkiatprintz - Тази книга е пълна с такива примери, ...
08.08.2009 04:46
Тази книга е пълна с такива примери, интересна е :):):)

- По повод златната ми сватба искам да направим с жена ми околосветско пътешествие с кораб. Вашата туристическа агенция може ли да го организира?
- Разбира се, господине. Само кажете обща каюта ли предпочитате или отделни каюти?
- Ама моля ви се! Какви отделни каюти! Отделни кораби...

Мъжете мислят праволинейно, жените не казват какво мислят... истината е някъде там, ама все някъде другаде... :)
цитирай
3. анонимен - Сър Вайвър
11.08.2009 13:38
Този текст ме навежда към размисъл в няколко посоки. Предварително моля за извинение, че пак ще стане дълъг пост - моля пропуснете го без колебание, ако не ви се чете.

1-ва посока:
Горната ситуация е измислена, за да илюстрира разликите в мисленето и нагласите между мъжете и жените. Чудесно! Само дето мъжът трябва да е изключително глупав, за да предложи МАЧ за ОТПРАЗНУВАНЕ на годишнината. Ако беше предложил вечеря в къщи, последвана от бурен секс - щях да повярвам. Да, жената пак щеше да е недоволна от недостатъчната романтичност, че не е предложил ресторант и т.нат. Но поне щеше да има малко РЕАЛНОСТ. Както и да е, приемаме историята като измислица, само заради илюстрацията *.

2-ра посока:
Това е по-скоро продължение на 1-вата. Ако мъжът е наистина такъв идиот, надали това е първият случай, когато реагира по този начин. И ако жената досега не е разбрала какъв е той - значи е егати патката и направо си го заслужава. Абе, реалността на ситуацията пада все повече...

3-та посока:
Аз понеже обичам да поглеждам нещата от другата гледна точка, дори тя да се разминава с моето разбиране...
Без да е казано пряко с думи, остава усещането, че искането на жената за романтика, ресторанти, обвързване, деца и т.нат. е правилното, а той е дебилът, дето само мач и бира го вълнуват. Не знаем каква е историята на връзката, ама може пък той да има нужда точно от нещо неангажиращо, базирано на секс - може да не е готов за следваща стъпка и т.нат. Изтъркано, ама може и да е вярно. Що поставяме нуждите на единия като по-истински от тези на другия?

4-та посока:
Вече коментирахме типичното за жените поведение да не казват какво мислят и да чакат мъжът да се сети. Както и от едно намръщване да стигнат до генерални "изводи" относно връзката им е той. Иначе на приятелката може да се каже всичко, но не и на пряко нуждаещият се от това. Както и да е - не се оплакваме, просто го приемаме като аксиома. Така е устроен светът.

5-та посока:
"Знам, че трябва да слагам по-малко грим и да започна да правя упражнения. Той все повтаря колко добре изглежда Кета и че трябва да ходя на тренировки с нея. Ама аз говорих с приятелките ми по този въпрос и те са на мнение, че Михаил трябва да ме обича такава каквато съм, а не да се опитва да ме променя…"
Такива изявления ме влудават заради пълната липса на елементарна справедливост и равнопоставеност. Значи тя няма намерение пръста си да помръдне, за да му достави удоволствие - и после ми разправяй колко го обичала и т.нат. Но пък не може да "го обича такъв каквато е" - например, че иска пица и мач за годишнината.

6-та посока:
Дамата от историята оставя много неприятно впечатление - не знае какви са собствените й чувства и желания относно връзката СЛЕД ЕДНА ГОДИНА, сама не знае дали са прави нещо за тази връзка и разчита приятелките й да й казват. Но пък очаква мъжът да е наясно и да го показва недвусмислено и по начин, който се харесва НА НЕЯ.
Твърде малко информация има за мъжа, за да преценим що за стока е, но жената определено натрупва черни точки у читателя.

Не - не съм женомразец, бе хора. Просто несправедливостите ми действат като червено на бик :-)

Айде стига, че пак се отнесох много...

---------
* Американските филми упорито се опитват да ни убедят, че редовия американец е точно като горепосочения дебил, със силно ограничен кръг от интереси и пълна липса на култура. Не мога да се произнеса от личен опит, но ако е така - тогава приемаме посочената ситуация за възможна.
цитирай
4. rosidi - сър вайвър
11.08.2009 22:34
отдавна си ми любимец. Естествено, че историята е измислена и това е типично американска и съответно е много пресилена. Идеята ми за този отнесен постинг е по нагледно и доста по пресилено да покажа разликите в мисленето. Верно не е открита топлата вода, но...пък верно, че жените сами си правим едни дълбоки изводи на базата на нищото, а мъжете - те, както ти писа в коментара си в предния постинг, те са прости, без наистина да искам да обидя тях, просто те са практични и не си усложняват живота с толкова глупости както жената...и такааа, благодаря за коментара:)))
цитирай
5. анонимен - IuhYjmKfBXAAJgaE
24.05.2011 13:15
This has made my day. I wish all psotnigs were this good.
цитирай
6. анонимен - MebpYuQvZYijadRHmh
25.05.2011 13:59
XZzNz0 <a href="http://kpxnupuenpcp.com/">kpxnupuenpcp</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosidi
Категория: Тя и той
Прочетен: 715617
Постинги: 264
Коментари: 2023
Гласове: 16778
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031