Потребителски вход

Автор: rosidi Категория: Тя и той
Прочетен: 1318 Коментари: 4 Гласове:

Последна промяна: 18.09.2009 10:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

И на този ден утрото си беше предвидено за плуване в езерото, но този път екипажът ми беше подготвен за фотосесията си с шалчета и други подобни аксесоари. Малко преди обяд  бахме свършили предвидената работа и отидохме до съседния хотел за да пием кафе и да се възползваме от интернета с който разполагат.
Определено спокойствието е навсякъде.

И докато опитвахме да се свържем със света и довършвахме не свършената работа в България, ангажирахме познати да отменят резервации...беше направена следващата снимка. Малко преди това време в тази посока, е станала трагедията с корабчето "Илинден". На нас ни направи впечатление струпване на нещо в езерото, но от къде да предположим.

След като си изпихме кафето и довършихме комуникацията със света и се наприказвахме със сервитьора, който държеше на предложението си да ми купи лаптопа, тръгнахме да се прибираме към нашия хотел.
Там като се прибрахме ни посрещнаха с новината за трагедията. Новините по макадонската телевизия предаваха информацията с която разполагаха. Определено се различаваше от тази в България. На фотографката от моята група, нейна приятелка от София беше в Охрид, но не можаха да се видят предната вечер и за нея знаехме, че сутринта ще ходи с корабче някъде на разходка. Телефона и съотвено даваше свободно, тя не вдигаше и напрежението се покачи още повече.

Работата, която имахме трябваше да се довърши, но телефоните не спряха да звънят, както и ние включвахме новините на всеки час по македонската телевизия. Не ми мина чак толкова леко представянето на нашата работа, но пък всички разбраха идеите на групата.

Следобеда беше отделен по план за посещение в Струга, градче на около 15 км отляво на Охрид. Веднага се ориентирахме къде и как да паркираме и тръгнахме на разходка. Естествено, че трябваше да минем по един от мостовете на река Дрим, от където местни деца скачаха и плуваха в реката.

Определено тук надписи на кирилица почти нямаше.

Имаше си много по ориенталско излъчване града.

И както имаше една приказка само планина с планина не се срещат, така като си вървахме и срещу нас Илиян от Перник, който на предното обучение в Приморско беше случайно присъстващ на обучението, а постоянно почиващ на плажа и беше станал съпричастен към обучението ни. Беше веднага напрегръщан и нацелуван и темата за трагедията веднага беше започната. Оказа се, че тяхната група е била предния ден последна на корабчето и днес другата група с която вечерта са се забавлявали е била на кораба.

Отправихме се към къщата на брята Миладинови, но първо снимахме паметника.

А след това и самата къща и си викам и аз съм в чужбина.

Напрежението взе да ни се отразява.

Най-накрая се обади приятелката на колежката, оказа се, че не си взела телефона, а и е била на друго корабче. Определихме си среща в Охрид същата вечер.

Настина тази град си имаше съвсем друго излъчване.

И много млади хора.

Верно, че надписите им са и на латиница и на кирилица. Определено по-трудно ни разбираха там.

Не пропуснахме и този паметник, макар че никой не ни разказа нищо за него, а и от чадърите на околните кафета почни не го видяхме.

Седнахме да пием кафе и аз да направя опити да се свържа със света. Е.. не ми се отдаде...

Гледката към реката от кафето е страхотна.

След подробно разпитване и доста голямо учудване от страна на местните, оказа се, че местността Калища не е много популарна в града,  все пак се ориентирахме към предвидената си цел. Тук колежката снима една сергия последва шеговитата забележка от страна на продавача, тя отиде да се разберат и човека я е попитам от къде сме. След като разбра, че сме българи си свали шапката и поднесе искрените си съболезнования и се разплака, определено бяха много съпричастни към трагедията.image

Отправихме се към местноста Калища и манастира към него.Гледка към Албания.

По някакъв интуитивен начин всички кучета успяха да влязат във фотографска серия. Поредната красавица - явно усещи кой е кучкаря в глупата.

Тук и една снимка в много близка поза с навигаторката, но след коменатар от страна на фотографката ефекта се позагуби.

Това е входа към манастира "св. Богородица"

И хотелския комплекс преди това, който си беше празен.

Надписа на входа.

Вече изгледа от вътре, отдясно е църквата, която по това време беше затворена, но хората които се грижат за място бяха любезни и ни отвориха и църквата и манастира.

Манастира е от ІV век и е вкопан в стената на скалата. Тук се вижда горната част от него.

И в по близък план.

Гледка към Охрид.

И това е входа на манастира. Той е бил мъжки манастир и се е състоял от много малко монаси. Три най-много четири монаха се е състояло братството, не приемали нови хора и чрез постоянни молитви те са търсели духовното съвършенство, водели изключетелен аскетичен живот. Килиите им са на второ ниво вкопани вътре в стената. На третия етаж е мястото за молитва, фреските бяха оригинални от ІV век,  но ни помолиха да не снимаме и това което беше останало беше достатъчно хубаво. Мястото беше заредено с една много осебенна атмосфера, може би защото нямаше и други посетители, може би защото и вече беше започнало да се смръчава и да настъпва вечерта.

След вечеря трябваше да отидем до Охрид за уговорената среща. Още на влизане се усещаше, че нещо се е случило. Полицай ни спря за да изчакаме преминаването на официални лица, които отиваха към Охрид. В центъра имаше коли на БНТ и на няколко други медии. Оставихме приятелките да си поприказват и се оказа, че предния път сме пропуснали най-голямото дърво в центъра на Охрид. То от дървото в тъмнината нищо не се видя, но пък ние и с него се снимахме, но за най-сигурно снимахме надписа. Настина си беше огромно, доколкото успяха да ни обяснят дървото е поразено от гръм и разцепено на две. За да го предпазат от загниване беше облепено с особен материал.

След това се разходихме до пристанището  и видяхме паметника на светите братя Кирил и Методий и решихме да си компенсираме тази пропуск, малко тъмничко излезе, но пък е от времето.

И така след срещата с приятелка ние се прибрахме, че на следващия ден ни чакаше отпътуване от Македония и пак с предвидени посещения на определени места.
И следва финал....

2. анонимен - lyusinda
18.09.2009 02:37
zdraveite!
sluchaino otkrih saita i se zagledah v snimkite i vsichko mnogo dobre e napraveno i e mnogo hubavo.

blagodaria vi mnogo
pozdravi ot london

3. анонимен - Я,
18.09.2009 08:36
къщата на братя Миладинови колко хитра мазилка има :-D

\m/
цитирай
4. valiordanov - Не пропуснах и това, а сега припкам ...
18.09.2009 16:59
Не пропуснах и това, а сега припкам към финала...малко разочарован, че свършва , но се надявам да ходиш на друго място и да разказваш толкова увлекателно...