Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2010 10:49 - Избора в живота
Автор: rosidi Категория: Тя и той   
Прочетен: 1325 Коментари: 6 Гласове:
18

Последна промяна: 31.05.2010 10:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Вече минаха абитуриентските балове и сега от изкласилите, а и според нашето законодателство пораснали деца, ще се трябва да се реализират в ежедневието наречено живот. Аз тази година за втори път изживях истерията наречена "АБИТУРИЕНТКА В КЪЩАТА"  и според приятели и дори от сервитьорката в заведението в което празнувахме,сме били много по-спокойни родители. След като завърши голямата и покрай честитките вървеше и задължителния въпрос - къде ще кандидатства. Ми къде - опита на две три места, приеха я и то там където аз и бях подала документите и тя категорично отсече - Как ме виждаш да завърша тази специалност? И според теб ставам ли за тази работа? Определено се размислих и наистина беше права. Тази година пак ми задават същия въпрос, но предпочитам да отговоря с един от случаите в една от книгите на Алан Пийз :

Франк, мъж на 44 години, ми беше зъболекар. Имаше къща на морския бряг за един милион долара, луксозна кола и винаги беше зает. Според стандартите на повечето хора той беше успял в живота. Веднъж се срещнахме в търговския център и пихме кафе. 
       АЗ: Как върви бизнесът, Франк?
       Франк: (с неохота): Горе- долу...
       Аз: (шеговито): Ей, Франк, живееш на морския бряг, имаш си работа и изкарваш толкова пари. Няма как да не е добре.
      Франк: Живот, Алън.
      Аз: Ако не ти харесва, Франк, защо не го зарежеш и не се хванеш с нещо друго?
      Франк: (с нетърпящ възражение глас) Защото съм зъболекар, винаги съм бил зъболекар - това мога.
     Аз (с интерес): Аха ...и кога реши да станеш зъболекар, Франк?
     Франк: Когато бях на осемнайсет години. Когато кандидатствах в университета, не успях за медицина и следващото ми желание бе зъболекарство.
     Аз: Харсва ли ти да си зъболекар?
     Франк: (откровено) Не особенно, но изкарвам пари
    Аз: Ако един осемнайсетгодишен студент ти влезе в кабинета и ти каже какво да правиш с живота си през следващите двайсет години, ще го послушаш ли?
   Франк: (смее се) Един осемнайсетгодишен няма кой знае какво да каже за живота на човек на четирийсет и четири.
   Аз : Значи няма да го послушаш?
   Франк: По никакъв начин!
   Аз: Тогава, защо си...?

Тук всеки да си отговори както си иска, но нека да не влияем на децата си само защото трябва да бъдат студенти за да се похвалим пред приятели и познанти. Те също искат да са на "ниво", да не изостават от общоприетите норми и т.н., но най-важното е наистина да могат да бъдат себе си, което в последно време е много трудно. 
 Успех на всички абитуриенти!

И два спомена от изживяването "АБИТУРИЕНТСТВО"

Преди две години с голяма дъщеряimage:
И продукта на тазгодишната истерия:

image





Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Да са ти здрави!
31.05.2010 10:56
:-)
цитирай
2. nicodima - Наистина, да са живи и здрави хубавите ти деца!
31.05.2010 11:59
Другото - много внимание, разбиране и такт трябва...
И аз завърших избраната от баща ми професия. Имам престиж и изкарвам достатъчно пари. До голяма степен обаче това зависи от нас. Ако не работех и тази си професия с любов и амбиция, едва ли щях да имам този престиж...
А бях объркана, исках толкова много неща... Всичко ми вървеше - математика, литература, езици, биология... Тогава се хванах за първия съвет, който ми дадоха... И май не сбърках... Кой знае, може би и с другите професии пак щеше да е така.
цитирай
3. bachym - Избора е важен
31.05.2010 15:33
И човека който го прави
Аз можех да се откажа .
В същност не можах (не можех) да се откажа !
:)
Здраве и късмет , на теб и на
хубавиците ти
цитирай
4. furiika - Да са ти живи и здрави дъщеричките!
02.06.2010 10:56
Много късмет им желая в живота!
:)))
цитирай
5. panazea - Честито на дъщеричките!
02.06.2010 12:40
Щастие да срещат в живота си и обич!
:))
цитирай
6. hristam - Боже, какви са сладурани!
02.06.2010 19:05
Да са здрави, щастливи и много успешни във всичко!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosidi
Категория: Тя и той
Прочетен: 719982
Постинги: 264
Коментари: 2023
Гласове: 16779
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930