Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2010 13:23 - Притча против умора
Автор: rosidi Категория: Тя и той   
Прочетен: 1465 Коментари: 4 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Дали защото е пролет и пролетната умора си казва думата или просто ние застигнало онова китайско проклятие Дано живееш в интересни времена, първото от три жестоки проклятия (другите две са: Дано привлечеш вниманието на властите и Дано намериш онова, което си търсиш), но умората си е умора, а събитията не спират и динамиката е наистина уморителна. В такива моменти си прочитам една хубава притча, има я и в поне още три варианта, но сега ще я предложа в този и дано бъде лек против това проклятие:
 
Имало едно време един султан, който бил обграден от мъдри хора. Една сутрин, както си говорели, те забелязали, че султанът е твърде умислен.

- Какво Ви има, Ваше величество? – попитал един от мъдреците.

- Объркан съм – отговорил султанът.  Има моменти, когато съм обзет от меланхолия и се чувствам неспособен да изпълнявам задълженията си. Друг път се чувствам замаян от всичката власт, която притежавам. Бих искал да ми направите талисман, който да ми помогне да бъда в мир със себе си.

Мъдреците – изненадани от това желание на султана – прекарали дълги месеци в дискусии. Накрая, стигнали до съгласие и отишли при него с подарък.

- Гравирахме магически думи върху талисмана. Прочети ги силно на глас, когато си твърде самоуверен или твърде тъжен – казали те.

Султанът погледнал предмета, който си бил поръчал. Той бил обикновен пръстен от злато и сребро, но имал надпис:

Това ще отмине.

ИЗТОЧНИК http://silvermountain.wordpress.com/2008/10/10/this-will-pass/



Тагове:   умора,


Гласувай:
18



1. eien - Тази притча има продължение и е представяна 1-2 пъти в блога
07.04.2010 13:29
Дано попаднете на нея.
Поздрави.
цитирай
2. rosidi - eien
07.04.2010 13:32
ето това ще ми бъде интерсно, защото други варианти на тези притча съм срещала, дори съм ги пускала в блога, но на продължение не съм попадала. Поздрави и на теб:)
цитирай
3. wonder - Надписът "И това ще мине" е написан върху пръстена на Соломон още...
07.04.2010 13:33
А отдавна го има и на портата на Одринския затвор "Буду гичеджик!" - "И това ще мине!"
Всичко е преходно! Панта рей! И още много напомнящи мъдростта нейни производни са философската квинтесенция на Относителността на нещата в живота ни. :)))
цитирай
4. gor - Да, но...
08.04.2010 16:06
Докато това премине, и ние ще преминем. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosidi
Категория: Тя и той
Прочетен: 721069
Постинги: 264
Коментари: 2023
Гласове: 16779
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930